måndag 13 juni 2011

Ett engelskt sovrum.


Jag har en dröm om ett engelskt sovrum. Det ska vara överblommigt och kanske till och med lite tantigt. Det ska vara mjukt, blått, vitt, rosa, gult, fluffigt men fortfarande kännas rent. Så heltäckningsmattan går bort. Men resten av det där blommiga vill jag ha..





På bilden: Tapet Cole & Son. Sängstomme Ikea. Överkast Green Gate. Kuddar, Tekopp, Stråväska samt Förvaring under sängen Cath Kidston. Taklampa, Lampetter, Fotogenlampan och Bronsfiguren finns på Lauritz. Turkost bord Butik Lanthandeln. Klädskåpet är Claras privata.




6 kommentarer:

  1. Åh vilken UNDERBAR tapet! Jag drömmer också om ett engelskt sovrum någon gång ^^

    SvaraRadera
  2. Så härligt och inbjudande! Inte alls tantigt enligt mig. :)

    SvaraRadera
  3. Jaa, så himla fint!! Gillar också det där blommiga, engelska minus heltäckningsmattan! Stenarna på vår baksida är ölandssten...skulle vilja ha ännu mer sådant - göra gångar och fler sittplatser i sten..härligt!

    Kramar Lycke

    SvaraRadera
  4. det ser väldigt härligt och fint ut. en dag kanske..

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att ni gillade det :) Ja tapeten är fantastisk, det kan dock hända att jag förvanskat proportionerna på den en aning när jag knåpade med den i photoshop..

    SvaraRadera
  6. Tapeter med grenverk och fåglar är ett måste när jag får börja bestämma sådant själv (om många år när jag lyckats köpa mig en lägenhet dvs). Men drömma tills dess är inte så dåligt det heller!

    SvaraRadera